sâmbătă, 17 martie 2012

Liga „Andrei Şaguna“ la 20 de ani

Liga cultural-creştină "Andrei Şaguna" din Sfântu Gheorghe, înfiinţată pe 14 martie 1992, în Catedrala ortodoxă din Sfântu Gheorghe, joacă un rol important în păstrarea şi afirmarea culturii, istoriei, limbii şi identităţii româneşti. Pe parcursul celor 20 de ani, Liga a organizat numeroase evenimente şi a contribuit la cinstirea memoriei strămoşilor, prin ridicarea unor monumente, printre care statuia mitropolitului Andrei Şaguna, bustul mitropolitului Nicolae Colan şi însemnul ASTRA din Sfântu Gheorghe, conform celor precizate de Ioan Lăcătuşu, unul dintre membrii fondatori.


Beneficiind de sprijinul concret şi benefic al Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, al Înalt Preasfinţitului Arhiepiscop Ioan al Covasnei şi Harghitei, al protopopiatelor "Sf. Gheorghe" şi Întorsura Buzăului, al Prefecturii Judeţului Covasna, al principalelor instituţii ale administraţiei de stat, Liga cultural-creştină "Andrei Şaguna" a iniţiat şi finalizat o serie de proiecte culturale devenite tradiţionale, precum "Primăvara culturală", Zilele "Andrei Şaguna", Nedeia Sânpetrului, Zilele "Nicolae Colan" - peste 20 de ediţii, simpozioane, mese rotunde, dezbateri, colocvii, Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice "Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie. Cultură. Civilizaţie" - 17 ediţii -, manifestare organizată în prezent de Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, Centrul Ecleziastic de Documentare "Mitropolit Nicolae Colan" şi Asociaţia "Justinian Teculescu" Covasna, după cum a arătat pr. Pârvu Sebastian, preşedintele Ligii.

"Primăvara culturală" la Sfântu Gheorghe
În perioada 17 martie - 23 aprilie, în muncipiul Sfântu Gheorghe au loc mai multe manifestări dedicate aniversării celor 20 de ani, sub genericul "Primăvara culturală". Azi, începând cu ora 11:00, la Centrul Ecleziastic de Documentare "Mitropolit Nicolae Colan" are loc o prezentare a reperelor cronologice în canonizarea Sfântului Andrei Şaguna, susţinută de pr. dr. Ciprian Staicu, consilier cultural al Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, urmată de o informare despre activităţile Ligii, prezentată de preşedintele acesteia, pr. drd. Sebastian Pârvu.
Manifestările continuă pe 24 martie cu un "Marş pentru viaţă", urmat de o dezbatere "Arc peste timp 1918-2012. Revenirea Basarabiei Acasă", organizată împreună cu Fundaţia Naţională "Neamul Românesc", filiala Covasna, pe 27 martie. Alte acţiuni culturale completează lista evenimentelor, printre acestea fiind conferinţa "Despre demnitate", susţinută de Dan Puric la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sfântu Gheorghe.
http://www.ziarullumina.ro/articole;1901;1;70090;0;20-de-ani-de-Liga-Andrei-Saguna.html

10 comentarii:

  1. Sint afacerile mele ale parintilor sotului buniciilor unchiului surorii rudelor peste 93%ala sfantului multiplicate si-n turnul sfatului la fel gratuit vesnic[sa stie tot logic schema vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  2. Este Drogheria mea cum am planificat cu Flacon si dulap tip Gostat[trei spice Aprovizionare Sporturi CFR Iardangii,popi,si Alimentara comunisti,si cioclii,turci, in Tg.Mures corecta 1900-vesnic de 13 cum am cerut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sintem calugari de interior Culte toti pomenitii cu lot cimitir,si restul 1900-vesnic,este mica mea Schima monahala chieveana si Cotmeana[role de fisc unde macheta legea tipicul etica omiletica sulul cat pe cat sume arhiva ce zice real][le dam sfantului Saguna sa obtinem toti ce dorim 1900-vesnic[rudele si eu vesnic][avem legitimatii vesnic].De MIR de CULTE[le dai sufletul meu vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Au oamenii cugetul meu bine fericire justitie rau filozofic palarie ganditoare 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Au femeile mintea si ideograma mea Parchet 1900-vesnic bine fericire justite rau vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Are sfantul mintea biblioteconomiei mele-sa stie raza coduri cip anul date tehnice atmosfera watti, si regimul vesnic[cat pe cat sume sa stie tot ce-i acolo tot],1900-vesnic are ideograma mea PARCHET vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sint croitor vechi legionar Justitie Floricultura cu machetele mele robotice TESA la chir Costea Bog[matrite stante[pret cost unde sezon[rola de fisc masinile si sume cat pe cat eu R.M cnp 1900-vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  8. Sint Patron Plin,, Calfita,, am luat tot eu R.M cnp impartit intre toti pomenitii bancar vesnic[role de fisc vesnic].1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sint artista calfita iardangie pe maini semn germana Veliar Craiova Zimnicea geometrie Caligula pictata rama de Grigorescu,Aman, Titian, Rubens,Vasiliade, Gregorascu, 1900-vesnic.Asa toti pomenitii de Rubens.

    RăspundețiȘtergere
  10. este televizat tot Parchet iobagi de sf ierarh Saguna,1900-vesnic sus in cui vesnic.

    RăspundețiȘtergere